segunda-feira, 22 de novembro de 2010

Emotionele integriteit


Emotionele integriteit nodig uit om het verhaal dat we vertellen over het probleem en het mentale proces los te laten (bijvoorbeeld "Deze pijn is zo groot, ik kan er niet tegen dit verdriet! Of "Dit is oneerlijk! Waarom ik ?” en aandacht te besteden aan het ervaring en lichammelijk gewaarwording. Het emotionele proces voelen in plaats van wat we zo graag doen, Er over nadenken.

Mijn bestaan kan worden aangetoond alleen door ervaring.


Door het emotionele verhaal dat we vertellen te doorleven, het aanpakken van de aard en de patronen van onbewust reageren op aangegeven conflicten of emotioneel beladen situaties, worden we bewust van onze normen en waarden. Ook hebben we dan meer zicht op bepaalde irriele beelden die we hanteren als waar, omdat ooit in ons kindertijd het waar leek te zijn. Deze beelden, overtuigingen en patronen hanteren we vaak nog steeds in het heden. Deze overtuigingen die we hanteren als waarheid zijn van fundamentele invloed op het emotionele centrum van ons persoonlijkheid. om hen hoe overtuigingen en niet op de huidige werkelijkheid. Door de illusie van het verhaal dat we onszelf vaak vertellen over de werkelijkheid te ontmaskeren kunen we eindelijk zicht hebben op deze.

In plaats van “ik denk dus ik ben”, emotionele integriteit stelt: “Ik voel, dus ik ben".

Sem comentários:

Enviar um comentário